سئو یا بهینه سازی وبسایت

سئو یا بهینه سازی وبسایت فرایندی است که طی آن طبق اصول و قواعد موتورهای جستجو، بر روی سایت، یا از طریق شبکه های اجتماعی و ابزارهای موجود، اعمالی صورت می گیرد، تا برای جستجوی عبارت های خاص، سایت شما در صدر نتایج جستجو قرار بگیرد.

زمانی که سایت یا صفحه ای از یک سایت، با تلاش و انجام امور کلی سئو، به صفحه اول برسد، و در میان لیست لینک ها، به لینک اول نزدیک تر باشد، کاربر بیش از هر لینک دیگری به آن توجه دارد و این باعث می شود که تعداد کلیک ها در نتیجه تعداد بازدید کننده های سایت بیشتر شود.

به چنین نتیجه ای به عنوان نتیجه ی organic ، یا حالت طبیعی اطلاق می شود چرا که سایت این رتبه عالی را بدون استفاده از هیچ روش غیر طبیعی و مصنوعی مثل تبلیغات گوگلی بدست آورده است.

به عنوان یک استراتژی بازاریابی اینترنتی، سئو در نظر می گیرد که موتورهای جستجو چگونه کار می کنند، مردم برای چه چیزی جستجو می کنند، در واقع در این استراتژی مشخص می شود که کلمه جستجویی، عبارتی که در مونورهای جستجو سرچ می شود، چگونه از طرف مخاطبین انتخاب می شوند و آن ها ترجیج می دهند به دنبال چه باشند.

بهینه سازی سایت ممکن است به صورت بهینه سازی محتوا، تغییر کد های HTML و یا برنامه نویسی ادغامی دو مورد اخیر برای نتیجه بهتر در موتور جستجو برای سرچ برخی کلمات باشد. استفاده از لینک های ورودی و خروجی و داخلی همه می توانند نمونه ای از تلاش های سئو باشد.

سئو یا بهینه سازی وبسایت

اهداف سئو یا بهینه سازی وبسایت چیست ؟

✅در بازدید وب سایت تاثیر بسزایی دارد.
✅باعث ایجاد برند می شود.
✅باعث افزایش ترافیک سایت خواهد شد.
✅باعث شده وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه بهتری برخوردار شد.
✅باعث افزایش فروش محصولات خواهد شد.
✅بهترین ابزار برای تبلیغات است.

مهم ترین موتورهای جستجو برای سئو چیست؟

مهم ترین موتور جستجو برای سئو موتور جستجوی گوگل است با توجه به اینکه موتورهای جستجوی دیگر نظیر بینگ مایکروسافت و یاهو در نتایج فارسی کیفیت مناسبی ندارند و همچنین میزان جستجوها در آنها بسیار کمتر از گوگل است.

که برای بهینه سازی سایت و سئو کردن باید فاکتورهایی که گوگل برای شما در نظر میگیرد را رعایت نمایید در صورت رعایت نکردن وبسایت شما به صفحات آخر گوگل میرود و هیچ کس وبسایت شما را نخواهد دید.

سئو یا بهینه سازی سایت
سئو یا بهینه سازی سایت

تکنیک های جدید سئو یا بهینه سازی وبسایت چیست؟

 کاهش زمان بارگذاری وبسایت در موبایل و دسکتاپ

مطمئنا وب سایت های زیادی را دیده اید که مدت زمان زیادی طول می کشد تا لود شود و بسیار حالت کلافه کننده و زننده ای دارد به صورتی که تصمیم میگیرید سریع آن سایت را ترک کنید!می دانستید که بیش از ۴۰درصد از کاربران صبر ایوب ندارند و سریعا وبسایت های کند را ترک میکنند!بنابراین، زمان بارگذاری سایت برای چند دلیل بسیار مهم است:

-اگر وب سایت شما بیش از ۳ثانیه در موبایل و بیش از ۲ثانیه در دسکتاب طول بکشد تا لود شود کاربران آن را ترک خواهند کرد.

-بخشی از عامل رتبه بندی گوگل در نظر گرفتن سرعت بار است.

اگر کاربری از سایت شما خارج شود و دوباره برگردد به صفحه جستجو گوگل و یک سایت دیگر را باز کند. این را به گوگل می فهماند که سایت شما از کیفیت مناسب برخوردار نبوده و رتبه شما را به شدت کاهش میدهد پس زمان لود شدن سایت مهم است و تاثیر به سزایی در ارتقاء سئو سایت میگذارد.

افزایش سرعت سایت شما می تواند با روش های مختلفی انجام شود.شایع ترین موردی که باعث کندی سایت شما میشود استفاده از تصاویر بزرگ و سنگین است.

لینک های شکسته را بررسی کنید و آن ها را رفع کنید.سعی کنید به شدت از کد های JS کمتر اسنفاده کنید.

سئو یا بهینه سازی سایت

از بین بردن صفحات ۴۰۴ و آدرس ها شکسته

هنگامی که وبسایت شما دارای خطا ۴۰۴ است، به این معنی است که صفحاتی را که وجود ندارند و به آنها پیوند داده اید. از نظر تجربه کاربری این یک عمل منفی محسوب میشود.

این به احتمال زیاد ناشی از زمانی است که شما یک صفحه ای داشتید که آن را نشر کرده اید و در مدت زمان آن را به هر دلیلی حذف کرده اید یا آدرس آن را تغییر داده اید ولی آدرس قدیمی را ریدایرکت نکرده اید.

در نتیجه این یک لینک شکسته محسوب میشود. پس حتما در چنین شرایطی باید از ریدایرکت ۳۰۱ استفاده کنید. با این کار لینک های شکسته ای که وجود دارد لینک می شود به صفحاتی دیگر و این مورد را دیگر نخواهید داشت.بات های گوگل صفحات را مدام بررسی میکنند.

وقتی به لینک شکسته ای برسد این اجازه را به خزنده های گوگل نمیدهد که آن را بررسی کند و به قول خودمون به گوگل برمیخوره و نتیجه آن یک امتیاز منفی خواهد بود.

سئو یا بهینه سازی سایت

حذف محتوای تکراری

اگر وب سایت شما دارای محتوای تکراری است، به این معنی است که دو یا چند صفحه دارای محتوای یکسان یا تقریبا یکسان هستند و گوگل را گیج می کند.در نتیجه، شما می توانید انتظار داشته باشید که رتبه بندی جستجوی خود را از دست بدهید که به نوبه خود نیز بر میزان ترافیک وب سایت شما تاثیر می گذارد.

برای پیدا کردن اینکه آیا وب سایت شما دارای محتوای تکراری است، می توانید از ابزار SEMRush Audit استفاده کنید تا فهرستی از این خطاها را بدست آورید.

هنگامی که شما از اینکه کدام صفحات را تکراری می دانید آگاه شدید، می توانید شروع به کار کنید تا آنها را اصلاح کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به گفتگو
برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟
سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.