بهینه سازی سایت

در دنیای امروز با گسترش و توسعه فضای وب انجام بسیاری از کارها از طریق اینترنت صورت میگیرد و نسبت به گذشته تغییرات زیادی کرده است. از این جهت روش های بازاریابی هم تغییرات زیادی داشته و لازم است برای گسترش کسب و کارتان در دنیای مجازی فعالیت کنید. اولین و مهمترین قدم در این مسیر، راه اندازی و بهینه سازی سایت است که شما را به عنوان یک کسب و کار آنلاین به کاربران معرفی کند و بتوانید از این طریق مشتری جذب کنید.

در حقیقت وب سایت ها شعبه ای از فروشگاه ها و شرکت ها هستند تا بتوانید علاوه بر مشتری های حضوری، از کاربران مجازی هم کسب درآمد کنید. به این ترتیب چیدمان محصول و معرفی کسب  کار شما از طریق سایت ها مهم است. شما باید به همان شکل که در دنیای واقعی اقدام به خرید و چیدمان مغازه میکنید تا مشتری بیشتری داشته باشید. برای یک وب سایت هم اقداماتی انجام دهید که بتوانید بهتر و بیشتر بازاریابی کنید و در آمدتان را افزایش دهید.

در کنار این امر مهم است راهکار مناسب را برای رسیدن به جایگاه مناسب در گوگل پیدا کنید. قرار گرفتن در ردیف اولین های گوگل برای تجارت شما مهم است. زیرا همیشه کاربران روی لینک های اول تمرکز دارند و مشتریان از این راه به سمت شما سرازیر میشوند. اما رسیدن به این جایگاه تنها با تمرکز روی سئو و بهینه سازی برای سایت امکان پذیر است تا شما را به مقصودتان برساند.

بهینه سازی سایت - سئو

بهینه سازی سایت تخصصی و کارآمد 

اگر صاحب یک کسب و کار هستید، لازمه پیشرفت در دنیای مجازی راه اندازی و طراحی سایت است. اما این به تنهایی کافی نیست و شما برای کارآمد بودن سایت نیاز به بهینه سازی آن دارید. بدون سئو و بهینه سازی سایت امکان جذب مشتری و کسب درآمد وجود نخواهد داشت و هزینه شما برای وب سایت به هدر خواهد رفت.

اما سئو سایت و بهینه سازی آن باید توسط افراد متخصص انجام شود تا کارآمد و مفید باشد. گوگل و سایر موتور های جست و جو، قوانین و الگوهای خاصی را برای رتبه بندی سایت ها دارند که تنها متخصصین سئو آنرا می شناسند و میتوانند توان رقابتی را برای سایت شما افزایش دهند.

پس لازم است تا از قافله سئو عقب نمانید و دائما الگوها و قوانین سئو گوگل را بشناسید و آنرا در وب سایت خود به روز کنید. این کار تنها از سئوکار حرفه ای بر می آید تا کیفیت و رتبه سایت شما به جایگاه واقعی برسد.

چرا سئو اهمیت پیدا کرده است؟

تامین نیازهای مردم از هر نوعی مهم و ضروری است و چه بهتر که شما بتوانید نیازهای متنوع تر و بهتری را از آنها برآورده کنید. اهمیت سئو در این دوره بیش از قبل شده زیرا مردم بیشتر به دنبال تامین نیازهای خود از طریق اینترنت هستند و معمولا میخواهند در اولین فرصت آنرا برطرف کنند.

به ویژه برای سایت های فروشگاهی چه فروشنده و تامین کننده مواد غذایی باشند و چه پوشاک و یا مواد شوینده و ضد عفونی کننده، مهم است که بتوانید در اولین ردیف پیشنهادهای گوگل به مشتری قرار بگیرید. استفاده کاربران در این دوران از قبل بیشتر شده ، پس لازم است تا با تمرکز روی سئو سایت در ردیف اولین های گوگل باشید تا بتوانید بیشترین بازدید و بیشترین مشتری را برای خود جذب کنید.

بهینه‌ سازی موتور جستجو - اهوراوب

سئو چه کمکی به سایت می کند؟

به عنوان یک بازاریاب محتوا ، «سئو» به چگونگی کارکردن موتورهای جستجو و اینکه چه چیزی جستجو می‌شود، رسیدگی می‌کند و همین‌طور کلمات کلیدی تایپ شده و اینکه کدام یک از موتورهای جستجو توسط مخاطبان مورد توجه قرار می‌گیرد را مورد بررسی قرار می‌دهد. بهینه‌سازی وب سایت شامل توسعه مطالب موجود در خود سایت و اچ‌تی‌ام‌ال و برنامه‌نویسی مربوط به هر دو و همچنین ارتباط بین کلمات کلیدی و حذف موانع مربوط به فعالیتهای نمایه سازی میباشد. در موتور جستجو و ترویج یک سایت برای افزایش تعداد لینک دهنده و یا لینک‌های ورودی، از دیگر تاکتیک‌های جستجوگرها است. به طور کل «سئو» به معنی بهینه‌سازی سایت ، برای موتورهای جستجو است.

سرمایه گذاری با سئو سایت 

سئو و بهینه سازی سایت برای شما هزینه نیست بلکه یک سرمایه گذاری جهت کسب درآمد بیشتر و رسیدن به جایگاه بالاتر در زمینه کسب و کار شماست. شما با انجام خدمات بهینه سازی و سئو سایت میتوانید درآمد و سود خود را در بلند مدت تضمین کنید و در نهایت سود چند برابر دریافت کنید.

علاوه بر این به شما کمک میکند تا مخاطبین خاص خود و گروه های هدف تان را بهتر بشناسید. لازمه پیشرفت در هر کار و تجارتی اسن است که بداند کدام گروه های سنی، کدام جنس از مرد و زن و اهالی کدام منطقه بیشتر جذب محصولات و خدمات آن میشوند تا بر همین اساس برای تولیدات خود برنامه ریزی نماید. تحلیل این مسائل و شناسایی مخاطبان از طریق وب سایت ها برای شما آسان تر خواهد بود.

بهینه سازی سایت - سئو حرفه ای سایت
بهینه سازی سایت - سئو -اهوراوب

افزایش بازدید هدفمند با سئو 

هدف از راه اندازی و طراحی وب سایت افزایش مشتری و کسب درآمد بیشتر از دنیای اینترنت است. اما این هدف با تمرکز بر سئو و بهینه سازی سایت میسر میشود و باید در این مسیر بازدید کننده سایت تان را افزایش دهید. اولین قدم برای این کار پیش برد اهداف بازاریابی دیجیتال است.

ذکر این نکته ضروری است که، هر بازدید کننده ای لزوما مشتری نیست و هر بازدید از سایت شما منجر به خرید نخواهد شد. زیرا مهم است که بازدید کننده برای شما به مشتری تبدیل شود. در شرایط دنیای امروز که ویروس همه گیر و کشنده کرونا دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده و مردم روزها و ساعات زیادی را در منزل به سر میبرند، بسیار مهم است که شما با تمرکز بر سئو سایت بتوانید مشتریان بیشتر و بهتری را برای خود دست و پا کنید و فروش خود را به بالاترین میزان برسانید.

تولید محتوا برای سئو

یکی از مواردی که در سئو باید به درستی آن را رعایت کنید تولید محتوا می باشد. هر چقدر بتوانید برای وب سایت خود تولید محتوا کامل و جامع داشته باشید می توانید در مدت زمان کمی به صفحه اول نتایج گوگل راه پیدا کنید. محتوای شما باید خوانایی بالایی داشته و از همه مهمتر نمایش محتوا درون وب سایت هم مهم است. کاربر وقتی وارد وب سایت شما می شود به اولین چیزی که دقت می کند ظاهر نوشته و عکس های شما می باشد. اگر از یک فونت ناخوانا برای نوشتن محتوای خود استفاده کنید کاربر به هیچ عنوان نوشته ی شما را نخواهد خواند و این باعث می شود کاربر وب سایت شما را ترک کند و گوگل وقتی ببیند کاربر به سرعت از سایت خارج شده به شما رتبه نخواهد داد و در این صورت شما هر راهی که رفته اید بیهوده بوده است. البته به این نکته توجه داشته باشید شما باید اول از همه به کاربر و نیاز کاربر اهمیت بدهید و بعد به فکر بهینه سازی برای موتور جستجو باشید. گوگل زمانی به وب سایت شما رتبه خواهد داد که کاربر از وب سایت شما رضایت داشته باشد.

بهینه‌ سازی موتور جستجو - سفارش سئو
بهینه‌ سازی موتور جستجو

بهینه‌ سازی موتور جستجو به چه منظور انجام می شود؟

بهینه‌ سازی موتور جستجو (به انگلیسی: Search Engine Optimization) به اختصار سئو (به انگلیسی: SEO) یک روند مناسب برای بهبود دید یک وب سایت یا یک صفحه وب در نتایج یک موتور جستجو است.

معمولا وب سایت هایی که بالاترین مکان و بیشترین تکرار در صفحه نتایج جستجو را دارند، بازدید کننده بیشتری از طریق موتورهای جستجو بدست می‌آوردند . « سئو » یک سایت شامل موارد زیادی میشود که توسط موتور های جستجو بررسی و بازبینی می شود.

تاریخچه موتورهای جست و جو از ابتدا

تا سال ۱۹۹۷ طراحان موتورهای جستجو دریافتند که مدیران وب سایتها تلاش می‌کنند که در موتورهای جستجوی آنها رتبه بهتری داشته باشند.

آنان همچنین متوجه شدند که برخی از مدیران وب، حتی رتبه‌های خود در نتایج جستجو را از طریق لبریز نمودن صفحات خود با واژگان کلیدی بسیار زیاد یا نامرتبط، دستکاری می‌کردند.

موتورهای جستجوی اولیه، نظیر آلتا ویستا یا اینفوسیک، الگوریتم‌های خود را جهت جلوگیری مدیران وب در دستکاری رتبه‌ها، مجدداً سازگار کردند.

در سال ۲۰۰۵، یک کنفرانس سالانه موسوم به بازیابی اطلاعات خصمانه در وب (AIRWeb) تا شاغلان و محققان مرتبط با موتورهای جستجو و بهینه‌سازی آن را به هم مرتبط سازد.

وب سایت‌های مشتری کمپانی‌هایی که از تکنیک‌های بیش از حد تهاجمی استفاده می‌کنند، می‌توانند در نتایج جستجو مسدود گردد.

در سال ۲۰۰۵، وال استریت ژورنال گزارش داد که کمپانی ترافیک پاور، به گفته برخی افراد، از تکنیک‌های دارای ریسک بالا استفاده کرده و آنرا به مشتری‌های خود اطلاع نداده است.

مجله Wired گزارش داد که همان کمپانی از آرون وال، وبلاگ نویس و سئو، بخاطر نوشتن در مورد بستن و تحریم شکایت کرده است.

مت کاتس از کمپانی گوگل بعدها تأیید کرد که گوگل عمداً شرکت ترافیک پاور و برخی از مشتریان آنرا توقیف کرده است.

برخی از موتورهای جستجو نیز به صنعت سئو دست زده و تبدیل به حامیان مالی پر رفت‌وآمد و مهمان در کنفرانس‌ها، چت‌ها و سمینارهای سئو شده‌اند.

موتورهای جستجوی اصلی، اطلاعات و دستورالعمل‌های چگونگی بهینه‌سازی وب سایت را فراهم می‌سازند.

کمپانی گوگل برای کمک به مدیران شبکه، یک برنامه نقشه سایت دارد که در صورت وجود هر مشکلی در ایندکس نمودن وب سایت‌های مدیران شبکه، به آنها اطلاع داده و نیز داده‌های ترافیک گوگل مربوط به وب سایت آنها را در اختیارشان قرار می‌دهد.

بینگ وبمستر تول به مدیران شبکه امکان ارسال یک نقشه سایت و فیدهای شبکه را داده و کاربرها را نیز قادر به تشخیص میزان خزش ردیابی وضعیت ایندکس صفحات وب می‌سازد.

بهینه‌ سازی موتور جستجو - قیمت سئو

رتبه بندی نتایج گوگل بر چه اساسی می باشد؟

فاکتورهای زیادی وجود دارد که گوگل آن را در نظر گرفته است. اگر شما این فاکتورها را در نظر داشته باشید می توانید رتبه از گوگل رتبه کسب کنید. مواردی همچون انتخاب درست عنوان و زیر عنوان های مطالب، رعایت درست تگ ها، داشتن محتوای کامل و بهینه، استفاده از لینک های صحیح، ارتباط لینکی در صفحات داخلی وب سایت، دسترسی راحت کاربر به صفحات وب سایت، طراحی واکنش گرا یا ریسپانسیو، رعایت متای توضیحات، استفاده از کلمات کلیدی وب سایت در جای مناسب و… از فاکتورهای مهم گوگل می باشد که اگر رعایت شود شما می توانید وب سایت خود را در صفحه اول نتایج گوگل مشاهده کنید. پیاده سازی سئو امری زمان بر می باشد پس نگران نباشید در مدتی که وقت دارید محتوای خوب و جامع قرار دهید و با فعالیت کردن و به روز بودن وب سایت شما می توانید زمان رسیدن به صفحه اول نتایج گوگل را کاهش دهید. بهینه سازی موتور جستجو امری زمان بر می باشد پس صبر کافی به خرج دهید.

سئو و افزایش درآمد را از ما بخواهید !

تیم متخصص ما در اهوراوب با دانش و تجربه ویژه در زمینه بازاریابی دیجیتال میتواند مخاطبینی را به سمت سایت شما هدایت کند که به دنبال خرید محصول یا استفاده از خدمات شما هستند. ما با استفاده از اصول سئو و به کارگیری هر چه بهتر و تخصصی تر این اصول میخواهیم به شما کمک کنیم تا بیشترین درآمد را از طریق وب سایتتان داشته باشید.

ما با سالها سابقه توانسته ایم اعتماد مشتریان را جلب کنیم و هدف اصلی از راه اندازی وب سایت را برای شما برآورده نماییم. برای مشاهده نمونه کارهای طراحی سایت و یا مشاوره با کارشناسان ما میتوانید از طریق لینک های زیر اقدام کنید.

نظرات (16)

  1. محمدی کیا
    آگوست 9, 2022

    سلام بر تیم اهوراوب. برای بهینه سازی سایت ما نیاز به تیمی داریم که بتونه گزارش های درخواستی رو ارائه بده و جلسات آنلاین با مدیر مجموعه برقرار بشه. چون تیم های سئو تضمین ارائه نمیدن و تنها راه دریافت گزارش هست. لطفا اگر چنین امکانی رو ارائه میدین اطلاع بدین. با تشکر

    پاسخ دادن
    • سپتامبر 10, 2022

      درود بر شما بله حتما یکی از وظایف تیم سئو ارسال گزارش و برگزاری جلسات ماهیانه جهت بررسی نتایج و بازخوردهاست. شاد باشید.

      پاسخ دادن
  2. فاطمی نسب
    آگوست 10, 2022

    سلام. نزدیک به دو سال هست که با شما همکاری داریم و بهینه سازی سایت پرده فروشی رو برای ما انجام دادین. تاثیر بسیار زیادی روی فروش داشته و جای تشکر داره. مهم تر از همه اینکه در این مدت گزارش روند کار به صورت مرتب ارسال میشد و این روی اعتماد ما تاثیر داشت. ممنون از تیم اهوراوب

    پاسخ دادن
  3. کرمانشاهی
    آگوست 13, 2022

    بهینه سازی سایت از نظر سرعت و رفع خطاهای سرچ کنسول رو انجام میدین؟ سئو داخلی و خارجی رو تا حدی خودم انجام میدم اما برای بخش فنی و رفع اشکالات نیاز به مشاوره دارم. اگر امکان همکاری هست لطفا اطلاع بدین. با تشکر

    پاسخ دادن
  4. طاهریان
    آگوست 14, 2022

    خدمات بهینه سازی سایت که ارائه میدین شامل چی میشه؟تولید محتوا و لینک سازی و خرید رپورتاژ همه بر عهده تیم سئو هست؟ یعنی کارفرما هزینه جدا باید برای این موارد پرداخت کنه؟

    پاسخ دادن
  5. قاسمی
    آگوست 16, 2022

    منظور از بهینه سازی سایت انگلیسی زبان انجام میدین؟ سایت محتوا داره اما از نظر لینک خارجی و داخلی با مشکل و ضعف مواجه هست

    پاسخ دادن
  6. فردوسی
    آگوست 22, 2022

    سلام آیا فعالیت در اینستاگرام میتونه برای بهینه سازی سایت مفید باشه؟ ما پیج فعال در اینستاگرام داریم و به تازگی سایت راه اندازی کردیم.

    پاسخ دادن
  7. fadaeian
    آگوست 22, 2022

    سلام
    ما تا تابحال فقط از طریق تبلیغات ادز ترافیک جذب کردیم و کار دیگه ای برای سئو نداشتیم. اما هزینه ها خیلی زیاد هستن و قصد داریم سئو رو حرفه ای انجام بدیم. اگر تبلیغات گوگل رو قطع کنیم روی سئو اثر منفی میزاره؟

    پاسخ دادن
  8. sahraei
    آگوست 23, 2022

    سلام. روی سایت ما سئوکار قبلی ربات گذاشته و مطالب رقبارو کپی میکرد و در حال حاضر 1000 ورودی در روز داریم. در حال حاضر قطع همکاری کردیم و قصد داریم این ربات حذف و مطالب یونیک بنویسیم. امکان مشاوره هست که ببینیم آیا اصلا این کار درسته و به سایت ضربه نمیزنه؟ آیا این ربات در آینده ضربه خواهد زد؟

    پاسخ دادن
    • آگوست 24, 2022

      سلام وقت بخیر
      متاسفانه این روش ها ضربه به سئو میزنه حتما آدرس وبسایت رو ارسال بفرمایید برای مشاوران ما کارشناس بررسی میکنه و بهترین پیشنهاد رو برای بهینه سازی سایتتون خدمتتون اعلام میکنن. شاد باشید.

      پاسخ دادن
  9. علی
    آگوست 27, 2022

    سلام و درود بر شما
    ما دو سایت داریم که خودمون تا حدودی بهینه سازی رو انجام دادیم. اما به آنالیتیکس تسلط نداریم و چند گزارش لازم داریم. آیا این قبیل خدمات رو به صورت جدا و بدون قرارداد سئو ارائه میدین؟ یعنی فقط چند گزارش از آنالیتیکس استخراج کنین. ممنون

    پاسخ دادن
  10. یاوری نژاد
    سپتامبر 3, 2022

    سلام آیا رتبه هایی که بعد از بهینه سازی سایت میگیریم تضمین شده هستن؟ یعنی ممکنه بعد افت کنه و آیا تیم سئو پاسخگو هست؟

    پاسخ دادن
  11. نقیب زاده
    سپتامبر 5, 2022

    من در بهینه سازی سایت تازه کار هستم و نیاز هست که فردی به عنوان مشاور نکات مهم رو مشخص کنه. آیا شما مشاوره میدین؟ اگر بله، لطفا شرایط همکاری، هزینه ها، مواردی که در مشاوره ارائه میشن رو بفرمایید. ممنون از شما

    پاسخ دادن
  12. پرهام
    سپتامبر 10, 2022

    سلام در قراردادهای بهینه سازی سایت، صفر تا صد تمام کارها با تیم سئو هست؟ تولید محتوا و افزایش رتبه و لینک سازی و ..

    پاسخ دادن
    • سپتامبر 10, 2022

      سلام همراه گرامی
      بله قرارداد سئو شامل تمام این موارد میشه.

      پاسخ دادن
  13. طاها
    سپتامبر 12, 2022

    سلام من پروژه بهینه سازی سایت برای اولین بار دریافت کردم اما نیاز به مشاوره دارم. آیا خدمات مشاوره به صورت ساعتی ارائه میدید؟

    پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به گفتگو
برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟
سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.