طراحی سایت ریسپانسیو

طراحی سایت ریسپانسیو

طراحی سایت ریسپانسیو (Responsive) به سایت هایی اطلاق می شود که چیدمان و ساختار آن به اصطلاح شناور است. به این معنی که ابعاد و حتی رزولوشن سایت متناسب با دستگاه های مختلف تغییر می کند تا با سایز نمایشگر دستگاهی که سایت را در آن باز کرده ایم. تمام دستگاه ها اعم از موبایل، لپ تاپ، تبلت و … سازگار شود.

سایت های واکنش گرا در واقع انعطاف پذیر هستند امکان نمایش صفحات را روی تمام دستگاه ها ایجاد میکنند. طراحی سایت ریسپانسیو seo friendly ( منطبق بر اصول سئو ) است. زیرا یکی از اصول مهم گوگل برای سئو کردن سایت همین طراحی ریسپانسیو سایت میباشد.

سایت ریسپانسیو به جهت این که باعث می شود مخاطبان و کاربران با هر امکاناتی که دارند بتوانند وارد سایت شوند بر سئو سایت موثر است چون ورود کاربران را به سایت افزایش میدهد.

با افزایش بازدید و ترافیک سایت، بهینه سازی موفق تر عمل خواهد کرد. در سالهای اخیر استفاده از گوشی های هوشمند و تبلت ها افزایش پیدا کرده و اکثر مردم اطلاعات را از روی تلفن همراه جست و جو می کنند.

از این جهت طراحی سایت ریسپانسیو برای سایت اهیمت یافته و لازم است دسترسی را برای مخاطبان در هر سایتی به آسانی داشت. این مسئله به ویژه برای فروشگاه های آنلاین اهمیت زیادی دارد. زیرا خریدها و سفارشات از روی تلفن همراه رواج بیشتری نسبت به سایر خدمات دارد.

طراحی سایت ریسپانسیو - طراحی سایت

چگونه یک طراحی سایت ریسپانسیو داشته باشیم؟

اصطلاح طراحی سایت ریسپانسیو به مفهوم وب سایتی است که در آن اندازه مرورگر ها با توجه به اندازه صفحه نمایش، تغییر میکنند. هر کاربر میتواند از روی دستگاه خود اندازه مطلوبی از صفحات سایت داشته باشد.

در دنیای امروز این مسئله بسیار مهم است زیرا دسترسی به سایت باید از روی گوشی های موبایل ممکن باشد. در غیر این صورت سایت بازدید خود را به میزان زیادی از دست خواهد داد.

طراحی وب سایت برای موبایل با طراحی سایر سایت ها متفاوت است. در این مورد طراحان باید جوانب مثبت و منفی را در نظر بگیرند و همه را در کار خود لحاظ کنند.

تصاویر در این طراحی به صورت هوشمند متن محور است. این تکنیک خاص در حقیقت به هدف طراحان سایت کمک میکند و اندازه را برای تصاویر مختلف متفاوت می سازد.

برای داشتن یک وب سایت ریسپانسیو بهتر است با یک شرکت طراحی سایت حرفه ای تماس بگیرید تا بهترین وب سایت را طراحی کرده و از آن درآمدزایی کنید.

مزایای طراحی سایت ریسپانسیو

طراحی سایت ریسپانسیو - طراحی سایت حرفه ای

✔️ سازگاری با همه دستگاه ها و سایز نمایشگر ها

✔️ نمایش سایت در طیف وسیعی از مرورگرها

✔️ مقرون به صرفه بودن نسبت به سایر روش های طراحی سایت

✔️ افزایش قدرت سئو به دلیل جذب بیشتر کاربران

✔️ افزایش محبوبیت سایت در میان موتورهای جستجو

✔️ رتبه بهتر و بالاتر در گوگل

✔️ برنامه نویسی آسان و سریع

طراحی سایت ریسپانسیو - طراحی سایت - اهوراوب
تفاوت نسخه طراحی سایت ریسپانسیو با نسخه موبایلی

در طراحی سایت ریسپانسیو ، سایت ها دارای URL و HTML یکسان هستند. این قابلیت را دارند که روی تمامی دستگاه ها به خوبی نمایش داده شوند. این موضوع محبوبیت سایت را نزد کابران و هم نزد گوگل زیاد میکند زیرا نمایش محتوا آسان تر خواهد بود.

زمانیکه برای موبایل یک سایت جداگانه طراحی کنیم URL و HTML  متفاوت خواهد بود. به این دلیل باید نسخه های متفاوت سایت چندین بار توسط گوگل سازمان دهی و رتبه بندی شود. این موضوع تاثیرات منفی در سئو سایت و روند رتبه بندی گوگل میگذارد.

دلیل دیگر اینکه گوگل طراحی سایت شرکتی را به صورت ریسپانسیو پیشنهاد میکند این است که URL یکسان برای محتوا ارتباط کاربر را با سایت بهتر خواهد کرد. پس آسان تر میتوان از سایت نمایش داده شده روی موبایل به سایت اصلی دسترسی داشت و یا مطلب را اشتراک گذاری کرد.

به طور مثال برای سایت فیسبوک این امکان وجود دارد تا کابران یک مطلب را به آسانی در موبایل یا کامپیوتر به آسانی اشتراک گذاری کنند.

طراحی سایت ریسپانسیو - اهوراوب
اهمیت سئو برای طراحی سایت ریسپانسیو 

سئو سایت ریسپانسیو در حقیقت به میزان زیادی به نوع طراحی کردن وب سایت مربوط میشود. در کد نویسی این گونه سایت ها باید استاندارد ها و قوانین رعایت شود تا نمایش سایت روی همه وسیله های هوشمند و کامپیوترها به بهترین صورت باشد.

این تکنولوژی به Responsive Web Design یا طراحی سایت ریسپانسیو مشهور است و از سال 2012 مورد استفاده قرار گرفته است. این مزیت سایت را در اصطلاح یوزر فرندلی میکند و د پی آن افزایش رتبه گوگل را به همراه خواهد داشت.

سایت ریسپانسیو و کاربر پسند به واسطه نمایش بهتر میتواند هرچه بیشتر نزد گوگل رتبه بگیرد و این به نفع هر نوع سایت با هر موضوعی خواهد بود.

یکی از مهمترین نکات در این زمینه تولید محتوا با متن های کوتاه است. به ویژه برای کاربران موبایل خواندن مطالب طولانی مشکل است و تعداد اسکرول و توانایی جست و جو را دشوار میکند.

بهتر است متن ها را در اندازه های کوتاه بنویسید و از عناوین جذاب استفاده کنید. با استفاده از CSS در طراحی چنین سایتی، سایز فونت و عناوین را بهینه نمایید.

با رعایت تمام قوانین و در نظر گرفتن سئو می توان در مدت زمانی به صفحه اول گوگل راه پیدا کنید.

سفارش طراحی سایت ریسپانسیو 

همه کسب و کارها و مشاغل به فکر راهی برای جلب و افزایش ترافیک مشتری هستند. اما تعداد کمی از آنها سراغ طراحی سایت و کمک گرفتن از شرکت طراحی سایت میروند.

مهمترین تاثیر راه اندازی سایت در دنیای امروز این است که به راحتی کاربران اینترنت را به سمت شما میکشد و میتوانید شاهد افزایش فروش باشید.

تفاوتی ندارد که فروشنده یک محصول هستید و یا ارائه دهنده یک خدمت در هر صورت مردم همه چیز را در سایت ها جست و جو میکنند و برایسان آسان تر است که از از طریق وب سایت به همه چیز دسترسی داشته باشند. پس بهتر است فرصت طراحی سایت فروشگاهی را برای حرفه خود از دست ندهید.

اما این کار را باید به حرفه ای ها سپرد. زیرا تنها داشتن یک سایت مهم نیست و باید در ردیف اولین های گوگل به کاربران معرفی شوید. پس همین حالا با تیم حرفه ای اهوراوب تماس بگیرید و سفارش طراحی سایت خود را ثبت کنید.

سوالات متداول
هر سوالی در زمینه ی طراحی سایت ریسپانسیو دارید از ما بپرسید!

طراحی سایت ریسپانسیو تنها یکی از خدمات مجموعه اهوراوب است. سئو و بهینه سازی سایت هم جزو خدمات اصلی ما می باشد.

سایت فروشگاه آنلاین تنها برای معرفی محصولات است و درگاه پرداخت خواهد داشت. اما سایت فروشگاهی میتواند جامع تر باشد و از قسمت های متنوع تری برخودار باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به گفتگو
برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟
سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.