پیش نیازها طراحی سایت تک صفحه ای - سفارش طراحی سایت

اخیرا استفاده ازطراحی سایت تک صفحه ای رواج زیادی پیدا کرده است. راه اندازی سایت تک صفحه ای مزایایی زیاد دارد که از مهمترین آن ها وجود همه اطلاعات در یک صفحه است که با حرکت به سمت پایین و بالای صفحه یا به اصطلاح رایج، اسکرول خوردن در صفحه میتوان آن ها را مشاهده نمود.

مزایای طراحی سایت تک صفحه ای

در طراحی سایت تک صفحه ای مطالب اولیه مورد نیاز کاربر تماما در صفحه اصلی وب سایت نمایش داده می شود. به طوری که پس از کلیک بر روی منو های اصلی وب سایت به جای آن که کاربر وارد صفحه دیگری از سایت شود به بخشی از صفحه اصلی مربوط به همان منو اسکرول می شود.

این روش تاثیر بسزایی در افزایش مدت زمان ماندن کاربران در صفحه اصلی سایت می گردد.مدت زمان ماندگاری کاربران در یک صفحه یکی از مهم ترین المان های رنک دهی موتور های جستجو می باشد و باعث تاثیر بسیار مثبتی در رتبه وب سایت می گردد.

در این بین راه اندازی سایت به این سبک، که همه اطلاعات آن در یک صفحه بارگذاری شده باشد و تنها به سمت عمودی یا افقی حرکت دارند مورد استقبال قرار گرفت.

طراحی سایت تک صفحه ای

دیگر مزایای طراحی سایت تک صفحه ای

1.

سایت های تک صفحه ای روی انواع وسیله های هوشمند مانند موبایل و تبلت، نمایش بهتری دارند و در اصل طراحی سایت ریپسانسیو برای سایت های تک صفحه ای آسان تر است. این ویژگی روی سئو نیز تاثیر زیادی خواهد داشت.

2.

گرافیک وب سایت های تک صفحه ای معمولا کیفیت بالاتری دارند و این ویژگی به این دلیل است که انتخاب یک قالب خاص برای سایت آسان تر است و طراحی آن زمان کمتری از طراح میگیرد. پس کیفیت کار بالاتر خواهد بود.

3.

مدیریت وب سایت های تک صفحه ای آسان تر است. زیرا مطلب کمی دارند و استفاده از تصاویر و نوشته های بزرگ جلوه بهتری به سایت میدهد و سایت را چشم نواز تر و کاربرپسند خواهد کرد.

ویژگی طراحی سایت تک صفحه ای

دید بصری افراد به سایت ها هر روز در حال تغییر و تحول است. سایت هایی که بسیار شلوغ طراحی می‌ شوند و حجم وسیعی از اطلاعات را بارگذاری کرده‌ اند، چشم‌ نواز نیستند و اغلب کاربر را خسته می‌ کنند.

به کار گیری مطالب زیاد باید به ‌شکل منسجم و با چیدمانی منظم شکل گیرد. بر این اساس یکی از مزیت‌ های وب سایت های تک صفحه ای در خلوت بودن آن‌ ها است. بیان مطالب به شکلی صریح، واضح و قابل دسترس از خصوصیات دیگر طراحی سایت تک صفحه ای است.

کاربر در استفاده از این وب سایت گیج نمی‌ شود و همه اطلاعات را به ‌راحتی دریافت می‌ کند. درضمن به دلیل خلاقیت‌ هایی که در ارائه این تک صفحه شکل می‌ گیرد، جذابیت و چشم‌ نوازی،‌ چاشنی طراحی خواهد شد. صفحه آرایی و چیدمان به ‌صورتی متفاوت و تغییر تصاویر یا جا به‌ جایی المان‌ ها در هنگام اسکرول خوردن به پایین و بالا به جذابیت این نوع سایت‌ ها می‌ افزاید.

طراحی سایت تک صفحه ای برای چه کسب و کارهایی ؟

طراحی سایت تک صفحه ای اکثرا برای کسب و کار هایی انجام می‌ شود که نیاز به تعداد صفحات و محتوای کمی دارند و ترجیح میدهند می‌ شود کل اطلاعات مربوط  به رزومه و شغل آنها در یک صفحه نمایش داده شود.

اغلب سایت های تک صفحه ای  به گونه‌ ای طراحی می‌ شوند که صفحات با حداقل اسکرول عمودی ایجاد گردد و کاربر توسط آیکن‌ ها و یا منو های طراحی ‌شده به بخش‌ های مختلف راهنمایی شود.

معمولا این نوع طرح برای اشخاص یا شرکت هایی مناسب است که سئو وب سایت و بهینه سازی آن را دنبال نمی کنند و بیشتر تمایل به نمایش نمونه کار ها را دارند. چیزی شبیه کاتالوگ های کوچک.

طراحی وب سایت های تک صفحه ای اگرچه از لحاظ کد نویسی ساده به نظر میرسد، اما برعکس سایت های که تعداد صفحات داخلی آنها بیشتر است، دشوار و زمان بر می باشد و نیاز به کار و تمرکز ویژه ای دارد.

طراحی سایت تک صفحه ای - طراحی سایت حرفه ای

تفاوت طراحی سایت تک صفحه ای با دیگر سایت ها

تفاوت طراحی سایت تک صفحه ای با سایر سایت ها در این است که به طور مثال در طراحی سایر وب سایت ها اطلاعات سایت در یک صفحه قرار ندارد و تعداد صفحات متعددی برای درج مطالب و دسته بندی آنها در نظر گرفته میشود.

به طور مثال در طراحی سایت فروشگاهی لازم است تا برای هر محصول در صفحه جداگانه ویژگی و مشخصات کالاها ذکر شوند و این کار نیاز کاربران سایت را برای دست یابی به اطلاعات محصول آسان تر میکند.

تجربه کاربری لذت بخش و آسان باعث شده که این سبک از طراحی سایت به نسبت سایر طراحی سایت ها از محبوبیت بیشتری در نزد کاربران برخوردار باشد و مدیران سایت ها نیز علی رغم محدودیت های این نوع طراحی وب سایت از آن استفاده کنند.

مطلب پیشنهادی: طراحی سایت فروشگاه اینترنتی 

طراحی سایت تک صفحه ای را از ما بخواهید !

اگر برای کسب و کار شرکتی یا فروشگاهی خود به دنبال یک شرکت طراحی وب سایت حرفه ای هستید، و یا برای بهینه سازی سایت نیاز به مشاوره و سئو دارید، با همکاران ما در مجموعه اهوراوب تماس بگیرید و سوالات و درخواست خود را مطرح کنید.

مسلم است که راه اندازی یک وب سایت به تنهایی کافی نیست و برای بازدهی مناسب و بازگشت سرمایه باید پشتیبانی اصولی و حرفه ای برای سایت انجام گیرد. ما تمام تخصص و مهارت خود را جهت بالابردن رتبه سایت شما به کار میگیریم، زیرا هدف ما جلب رضایت و ارتقای حرفه شما در دنیای وب می باشد.

سوالات متداول طراحی سایت تک صفحه ای

اکثر کاربران وب سایت ها این روزها اطلاعات را از روی گوش های هوشمند و تبلت جست و جو میکنند. برای ایجاد یک تجربه کاربری مناسب و رفع نیاز مردم در دنیای اینترنت لازم است تا سایت شما روی انواع نمایشگر به خوبی نشان داده شود و کاربران بتوانند به آسانی به مطالب دسترسی داشته باشند.

شما با طراحی سایت، اقدام به بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ میکنید. هدف از این کار افزایش مشتری و درآمد برای حرفه و کسب و کار شما می باشد.

نظرات (11)

  1. فرزاد
    آگوست 27, 2022

    سلام سایت تک صفحه ای چه مزیتی داره؟ یعنی برای سایت صفحه درباره ما و تماس با ما ایجاد نمیشه؟

    پاسخ دادن
  2. یزدی
    آگوست 28, 2022

    برای برندینگ سایت تک صفحه ای میتونه خوب باشه؟ فقط قصد معرفی شرکت هست و محصولات و خدمات

    پاسخ دادن
  3. خواهانی
    آگوست 30, 2022

    سلام. درسته که سایت تک صفحه ای به دلیل داشتن زمان ماندگاری بالا میتونه برای سئو موفق تر عمل کنه؟ آیا نداشتن صفحه درباره ما و تماس با ما مشکلی ایجاد نمیکنه؟

    پاسخ دادن
  4. بهدادی
    سپتامبر 3, 2022

    سلام نمونه کار برای طراحی سایت تک صفحه ای ندارین؟ چون نمیدونم دقیقا این سایت ها چه قابلیت ها و مزایایی نسبت به بقیه دارن. ممنون

    پاسخ دادن
  5. rasa
    سپتامبر 5, 2022

    یک نمونه سایت تک صفحه ای خارجی رو میتونین با برنامه نویسی اختصاصی راه اندازی کنید؟ فقط برنامه نویسی اختصاصی میخوایم و وردپرس و بقیه روش ها نباشه.

    پاسخ دادن
  6. خیامی
    سپتامبر 7, 2022

    سلام برای نمایش رزرومه و برندینگ بنظرتون سایت شخصی بهتره یا تک صفحه ای؟

    پاسخ دادن
  7. جزایریان
    سپتامبر 10, 2022

    سلام برای اینکه روی سایت لینک دانلود فایل قرار بدم برای فروش، سایت تک صفحه ای مناسبه؟

    پاسخ دادن
  8. حمیدی
    سپتامبر 12, 2022

    سلام یه سوال داشتم درباره سایت تک صفحه ای، آیا طولانی بودن اسکرول سایت کاربر رو خسته نمی کنه؟

    پاسخ دادن
  9. خیبری
    سپتامبر 14, 2022

    سلام. در سایت تک صفحه ای اطلاعات تماس در کجا قرار میگیره؟ تمام اطلاعات در صفحه اول هستند؟

    پاسخ دادن
    • سپتامبر 17, 2022

      سلام و درود
      سایت تک صفحه ای همونطور که از اسمش پیداس همه اطلاعات در یک صفحه قرار میگیره. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در تماس باشید.

      پاسخ دادن
  10. قاینی
    سپتامبر 18, 2022

    سلام. آیا این درسته که سایت های تک صفحه ای سرعت بالاتری نسبت به بقیه سایتا دارند؟

    پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به گفتگو
برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟
سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.